Hogyan lesz gazdaságos a fuvarfeladat?

Kategória: Üzemeltetés | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Most mindenki a vírus okozta problémákkal van elfoglalva és apró változtatásokkal tervezi az újraindulást. Ez alól én sem vagyok kivétel, így azon gondolkodtam, hogy milyen változtatással tudom egyre nagyobb körben megismertetni azt a módszert, amely valóban radikális változást hozhat a szállítmányozóknál és a fuvarozóknál egyaránt. Kicsit el is keseredtem, mert a világ azt próbálja most bemesélni nekünk, hogy marketinggel és új ügyfelekkel, illetve online módszerekkel kell az "új világban" érvényesülni.

De hogyan is fog a fizikai termék eljutni A-ból B helyre?
Lehetséges, hogy erre a csőposta vagy éppen a teleportálás lesz a megoldás. Mindazonáltal ezek a módszerek vagy már kudarcot vallottak, vagy pedig még meg sem születtek. A következtetésem, hogy a szállítmányozásban marad minden a régiben. Nem lesz "home office" a járművezetőknek és sajnos a fuvarfeladatok is fizikai érintéssel fognak zajlódni.

 

Nem hiszem a fent leírtak valami elképesztő felismerések lennének a részemről, egyszerűen ténymegállapítások.

Felháborít, hogy a fuvarozó szervezetek jelenleg is azon vannak elfoglalva, hogy sírjanak az ágazat alulfinanszírozottsága miatt, ugyanakkor a tényleges munkavégzők felé (gépjármű vezetők) a gazdasági válság érvrendszerét és félelemkeltő oldalát mutatják a szakszervezeteken és érdekvédelmi szervezeteken keresztül.

Új módszerek alkalmazása lenne ideális, azonban legtöbbször a hosszú évek óta használt módszerek olyan súllyal nehezednek erre az ágazatra, hogy nehézkes a kövek megmozgatása és odébb görgetése. Keressük az újat, de nem alkalmazzuk. Talán ez a legnagyobb probléma.

 

Hogyan lesz gazdaságos a fuvarfeladat?

Némi ellentétet lehet felfedezni....

Van e megoldás?

Arra jöttem rá, hogy lenne, csak át kell verekednem magam az "ezeréves" kövek rengetegén. Ehhez persze nekem is a marketinget kellene segítségemre hívnom (állítják az okosok!), azonban én más módszert választok, egyszerűen igyekszem a gondolataimat megosztani mindenkivel, így azok, akik végre felismerik a változtatás lehetőségét a gondolataim alapján képesek lesznek egy valóban versenyképes rendszert felépíteni, amely messze hatékonyabban fog működni.

Miért és hogyan kellene változtatni?

A cégvezetők legnagyobb része milliókat költ évente "optimalizálásra" és különböző, nevesebbnél nevesebb cégek tanácsadásaira. Vállalatirányítási rendszereket, flottakövető-, és ellenőrző rendszereket alkalmaznak és ezeket igyekeznek csiszolgatni.

Nem mondom, hogy ezek mind feleslegesek, hiszen a vállalatok belső munkafolyamataihoz legtöbbször szükségesek.

A folyamatok optimalizálása csak töredék eredményeket (kivétel, ha eleve rossz volt az üzleti stratégia, hiszen akkor kifejezetten jó ezeknek a folyamatoknak az alkalmazása) képes hozni, nem is beszélve a fejlesztések hosszú évek alatt tervezhető megtérüléséről.
A fuvarozó érdekképviseleti szervezetek és különböző tömörülések is külön-külön kezelnek problémákat, nem átfogóan egyben látják a vállalatokat, vállalkozásokat és legtöbbször a saját, évek óta bevált módszereiket igyekeznek a fejekbe sulykolni.

Akkor miért is kell másként megközelíteni a jelenlegi vállalkozásokat? Miért is kell változtatni?

A jelenlegi képzési rendszerekben a gépjárművezetők képzésének a megváltoztatása lenne a legfontosabb. Miért? Mert jelenleg alul képzett és az alapvető fizikai ismeretek hiányával kerülnek ki a gépjárművezetők a "forgalomba", a vállalatokhoz.

Van pár cég, akik igyekeznek valami féle belső képzést biztosítani, azonban ezek legtöbbször a szállítmányozás szabályaira vannak kihegyezve. Igyekeznek a vállalatok az adminisztrációk és a hibák elkövetésének lehetőségét lecsökkenteni. Nem a gépjárművezetőket képzik, inkább folyamatokat helyeznek el a fejekben, amelyek amolyan "Ariadné fonalát" nyújtva a járművezetőknek és ezek mentén ellenőrzéseket folytatni.

Pedig a képzési rendszerünkben nem ez a legnagyobb hiba! 

A "MIÉRT" oka, hogy hiányos a járművekről az ismerete a gépjárművezetőknek! Sokan biztosan nem fognak velem egyetérteni, de azt hiszem ezt most szívesen vállalom. Engedd meg, hogy most feltegyek két kérdést és csak akkor olvass tovább, ha ŐSZINTÉN válaszoltál rá!

Te hogyan látod? A jogosítványod megszerzésével minden tudást megkaptál az autózásról és SOHA SEM HIBÁZTÁL?

Hogyan lesz gazdaságos a fuvarfeladat?

Egy egyszerű képlettel megváltozik minden! S+B+Ü=GFV

Már hét éves korom óta vezetek és a jogosítványom megszerzése előtt is volt, hogy hibáztam, illetve utána is! Ha TE nem ezt mondtad, akkor ideje elgondolkodnod, hogy mennyire is vagy őszinte saját magadhoz! Néha egy-egy parkolás vagy egy nem várt helyzet kikényszeríti belőlünk is a hibát. Tehát nagy valószínűséggel Te sem kaptad meg az összes információt, sőt a képességet sem arra, hogy mindent tökéletesen csinálj.

Ha most idáig már eljutottál, akkor tudod a MIÉRT egyik okát!

Csak az egyiket, mert összesen 3 ilyen terület van, ahol amennyiben változtatást eszközölünk a cégekben, egy azonnali (JÓL OLVASOD! AZONNALI!) változás következik be a cég nyereségességi mutatóiban. A legideálisabb, ha egyszerre mind a három területhez hozzányúlva, így lehetőség van elérni egy, a hagyományos modellektől eltérő, hatékonyabb vállalati működést.

Na, de most jön az igazán fontos dolog! HOGYAN?



A HOGYAN egyszerűbb, mint azt gondolnád!

Mondhatnám, hogy nálam van a bölcsek köve, de ez nem igaz! (Ellentétben a sok idióta marketing dumával!)

A kérdésre a válasz, hogy cégvezetőként, tulajdonosként másként, de mindenképpen el kell kezdened képezni a gépjárművezetőidet, az alkalmazottaidból azokat, akik az irodában dolgoznak és a járművekkel foglalkoznak, legyen az diszpécser, szervizes vagy éppen anyagbeszerző.

De mindez semmi, ahhoz képest, ami a LENEHEZEBB és a legfontosabb a HOGYAN esetében!

Ki kell tudnod mondani magadnak! Változtatok és elviselem azt, hogy a régi beidegződésekkel már nem olyan hatékony a munka. A cégvezetők esetében a tapasztalatom az, hogy ezt a legnehezebb kimondani és elkezdeni esetenként egy radikális szemléletváltást véghez vinni.

Magyarul egy "Pálforduláson" átmenni. Ehhez olyan emberekre van szükséged, akik nem azt éreztetik veled, hogy kudarcot vallottál eddig, hanem képesek olyan irányt mutatni, amelyben megerősödsz.

Persze, most jöhetne az értékesítési dumám, amit a marketingesek ide javasolnak, azonban én csak azt kérem TŐLED, hogy kezd el változtatni, szívesen vagyok a segítségedre, nem kell egyedül végigmenni az úton! A MEGOLDÁS MÁR MEGVAN!
Az alábbi videóban benne van a válasz mindenre!

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : szállítmányozás gazdaságossága, profit növelés, fuvarozás, szállítás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket:


Szerző

Varga András

Járműtechnikai és vezetéstechnikai tanácsadó. Az adattámogatott, adatvezérelt járművezetési és járműüzemeltetési technológia, támogatási rendszer gyakorlati alkalmazója. Több millió megtett kilométer, több száz üzembehelyezett jármű és gyakorlatban használható járműüzemeltetési tapasztalat tulajdonosa.

Kapcsolódó cikkeink:

 


 



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.