Hogyan ragaszd magadhoz a jó gépkocsivezetőket?

Kategória: Gépjárművezetők | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Sok fuvarozási cégtulajdonossal és szállítmányozási vállalat vezetőjével találkozom vagy éppen logisztikai vállalatok szakembereivel egyeztetek. Borzasztóan sokszor kerül szóba, hogy a gépkocsivezetők nem elkötelezettek tisztelet a kivételnek), nagyon sokszor a pénzen keresztül nézik a vállalatokat és ennek megfelelően nem is számíthatnak sokszor rájuk a tulajdonosok.

Mit lehetne és mit kellene tenni ilyen tapasztalatokkal?

A beszélgetéseink alatt rendszeresen az kerül elő, hogy pénz-pénz-pénz. Azaz minden esetben a cégvezetők is a pénzt látják elsőre megoldásnak. Csak abban gondolkodnak, hogy úgy lehet megtartani az alkalmazottakat, hogy sokkal több fizetést ígérnek. Hozzáteszem, hogy nagyon sok cégnél az ígéret és a szerződés után egy csomó olyan retorzió és levonás is megjelenik az "apró-betűs" részekben, ami a gépkocsivezetőknél negatív hatást vált ki. (Ez egy külön cikk lesz...)

 Na, de nézzük meg, hogy mi az, amire ha ráébred a vállalkozó, akkor egy csapásra minden megváltozik!

Hogyan ragaszd magadhoz a jó gépkocsivezetőket?

Mennyire fog figyelni a gépkocsivezető a járműre? Vagy éppen a vállalakozásra?

A gépjárművezető képzésben rengeteg hiányosság van.

Az egyik - ha te cégvezető vagy, akkor MAGADON is láthatod! - nem más, mint az, hogy egyszer valaki levizsgázik, akkor soha többet nem kell neki újra ismételni a megtanultakat!

A másik, hogy eleve úgy jelentkezhet valaki tanfolyamra, hogy mindösszesen 8 általánossal kell rendelkeznie.

A harmadik pedig, hogy hivatásosnak nevezünk egy olyan jogosítványt, ami egyébiránt nem várja el a "HIVATÁS" szó valódi tartalmát.

A negyedik pedig, hogy a jogosítvány megszerzésétől eltelt évek számát határozzuk meg mutatónak a gépkocsivezetőknél és valljuk be, önmagunknak is ez egyfajta mérőszám, amikor másokkal találkozunk!

 

Lehet-e egyáltalán változtatni?

 

Az a helyzet, hogy az oktatási rendszeren biztosan nem lehet változtatni, hacsak valaki egyszer át nem írja a szabályokat. Marad, hogy 8 általánossal, gyakorlatilag alapvető matematikai és fizikai ismeretekkel rendelkező alkalmazottakra bízunk továbbra is 20-50-100 millió forintos technikákat.

A legtöbb cégvezető, amikor ezt a beszélgetést lefolytatjuk ráébred, hogy valóban, a jelentős része a gépjárművezetőinek alapvető ismeretek hiányával (gépjármű mozgásismeret, fizika, matematika, sőt az anyanyelv ismerete(!!!), stb...) küzd és így várja el tőle, hogy "lojális" legyen a munkaadójával szemben. (Megjegyzem, hogy sokszor a lojalitás fogalma is probléma a gépkocsivezetőknél, nemhogy elvárjuk tőle a gazdaságos vezetést, a cégünk érdekeinek szem előtt tartását, stb...)

Mit javaslok...

Képzést kell tartani a gépkocsivezetőknek.

 

Na nézzük, hogy milyen módszerrel kell a képzést megtartani....

  1. Olyan képzés kell, ami folyamatos. (Mert olyan ember, aki még az iskoláit sem tudta befejezni, nem valószínű, hogy 1 alkalmas oktatásból sok információt elraktároz! Lásd, a vezetési szabályok. Ha folyamatosan használja, akkor meg is érti!)
  2. Pénzzel kell e jutalmazni. (Eredmény orientált képzés kell, amelyben a cégnek hozott haszon van honorálva pénzzel utólag és mérhetően. A megvalósítás eredménye, hogy képzett sofőr, messze lojálisabban bánik a járművel és a vállalkozással és NEM MOND FEL, mert tudja és látja a mérésnek köszönhetően, hogy mennyi pénz van a vállalkozónál, aki csak akkor fizeti ki, ha hozza az eredményeket!)
  3. Messze kevesebb üzemeltetési probléma fog keletkezni. (A szakszerű használat és a képzés - a tesztek erre mutatnak - képes 80%-al csökkenteni a szerviz költségeket, növelni a profitot!)

Hogyan ragaszd magadhoz a jó gépkocsivezetőket?

Persze hagyhatjuk a gépkocsivezetőinket így is....

Mennyire működik mindez és hogyan lehet kivitelezni?

Évek óta dolgozom azon, hogy egy olyan bárki számára elérhető rendszert alkossak, amely a gépkocsivezetést visszaemeli a hivatásos kategóriába, ugyanakkor megtöbbszörözi a munkáltatók hasznát. Ez sikerült, de benne van, hogy a cégvezetők képzése is szükséges, hogy mindenki jól használja a rendszert.

Ehhez érdemes igénybe venni mindenek előtt egy konzultációt, ahol valódi megoldásokkal igyekszem a segítségére lenni minden fuvarozónak!

 




 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : szállítmányozás gazdaságossága

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket:


Szerző

Varga András

Járműtechnikai és vezetéstechnikai tanácsadó. Az adattámogatott, adatvezérelt járművezetési és járműüzemeltetési technológia, támogatási rendszer gyakorlati alkalmazója. Több millió megtett kilométer, több száz üzembehelyezett jármű és gyakorlatban használható járműüzemeltetési tapasztalat tulajdonosa.

Kapcsolódó cikkeink:

 


 



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.