Hogyan termelj évente plusz 5 milliót, ugyanazokkal az eszközökkel?

Kategória: Bevételnövelés | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

500 millióval is több maradhatna a cégedben évente....(1.rész)

Nagyon sokat, sőt elmondhatom, hogy heteken keresztül gondolkoztam, hogy le merjem e írni a fenti számot.

A matematika viszont meggyőzött.

Folyamatosan figyelem és beszélgetek olyan emberekkel, akik panaszkodnak, hogy a fuvarozásban és a szállítmányozásban szinte semmi esély arra, hogy árat emeljenek. A munkákat évekkel ezelőtti szállítási díjakon végzik. Már-már majdnem együtt is kezdtem érezni mindenkivel, de megvallom, hajtott a szakmai kíváncsiság és elkezdtem ennek a témának utánajárni.

Hogyan termelj évente plusz 5 milliót, ugyanazokkal az eszközökkel?

Kapacitás növelés a fuvarozásban ez is lehetne megoldás a szállítmányozásban...

 

Sokat nem is kellett mennem érte, már az első héten rájöttem a titok nyitjára és azóta a számológéppel viaskodom, hogy mennyi is valóban az az összeg, amit megtermelhetne pluszban minden fuvarozó a cégében. Ráadásul ezt technikailag hogyan tudná kivitelezni, anélkül, hogy hatalmas költségekbe kelljen vernie a vállalkozását, vállalatát.

Most gondolom elsőre a forgalom növelése, új szállítási feladatok és az alkalmazottak leépítése, a bérek befagyasztása járna a fejekben, ahogyan első körben nekem is ez szaladt át.

Most megtudhatod, hogy melyik az a három témakör, amelyeken ha változtatsz, akkor messze hatékonyabb és nagyobb növekedésnek idnul a fuvarozó, szállítmányozó vállalkozásod, mint eddig azt bármikor is remélted volna.

 

Min kell változtatni a fuvardíjak növeléséhez?

 

A legtöbb cégvezető úgy gondolja, hogy nála senki sem tudja jobban irányítani a vállalkozást, nem tud igazán felelős döntést hozni helyette senki. Mégis, amikor átlép a vállalat egy bizonyos szintet, a feladatok elkezdenek delegálódni. Kikerül például a fuvarszervezés, a járműbeszerzés és karbantartás, a gépjárművezetők felügyelete és ezzel együtt az üzemeltetés is a cégvezető, tulajdonosok valódi felügyelete alól.

Ha átgondoljuk, akkor ez a fenti feladatkör váltás törvényszerű. Azonban azt jó, ha megjegyezzük, hogy nem biztos, hogy jó megoldás ezeket a területeket önálló feladatokká delegálni.

Na de melyek is azok a feladatok, amelyeken ha változtatunk, akkor azonnal bevételnövelés fog bekövetkezni a szállítmányozóknál?

Mindössze három olyan kiemelt téma van, amelyekben bármilyen pozitív elmozdulást végzünk, az azonnali(!) fuvardíjemelést eredményez, akármennyire is tiltakozik mindenünk, hogy ennyire egyszerű lenne!
  1. Gépjárművezetők
  2. Üzemeltetés
  3. Beszerzés

Nézzük egyenként, hogy min is lehetne változtatni.

Gépjárművezetők: Nem a béreket kellene csökkenteni, hanem egyszerűen megkövetelni tőlük a cég felé az elköteleződést, valamint a spórolást a tehergépjárművekkel. Elsőre ez a megoldás járhatatlannak tűnik, azonban ezen lenne a legkönnyebb változtatni. Mégpedig egy egyszerű megoldással a képzéssel.

Üzemeltetés: Üzemeltetésben lehet a legtöbb plusz bevételhez jutni, amelynél kulcsfontosságú a gépkocsivezető. Sajnos ma nem igazán az igényesség jellemzi a gépjárművezetőket, sőt a tiszta autó és a GKI tudás már kiemelt előnyt jelent a gépkocsivezetőknél. A szakszerű üzemeltetés azonban milliókat spórol meg a karbantartásnál, a javításoknál....

Beszerzés: A járművek beszerzése sajnos pár nagyon kis momentum miatt általában félrevezeti a cégvezetőket. Ez pedig az, hogy kifejezetten érzelmi alapon választanak járműveket és nem a technikai megfelelőség alapján. Sajnos ma még mindig az a legelfogadottabb, hogy sorrendben elsőre a beszerzési árat nézzük meg, majd pedig elfogadjuk a kereskedők "ránk szabott" ajánlatát.

Mindhárom kérdésben látható a probléma, pedig egyiknél sem valami nagyon bonyolult összefüggés található.

Hogyan termelj évente plusz 5 milliót, ugyanazokkal az eszközökkel?

A saját példám azt mutatja, hogy képes bármilyen gépjárművezető, esetenként extrém mértékben is csökkenteni egy-egy jármű fogyasztását, ezzel együtt az üzemeltetési költségeit és egyúttal lehetővé tenni a beszerzések magasabb színvonalát....... folyt.köv



 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : fuvardíj növelés, szállítmányozás gazdaságossága, fuvarozás eredméssége, profit növelés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket:


Szerző

Varga András

Járműtechnikai és vezetéstechnikai tanácsadó. Az adattámogatott, adatvezérelt járművezetési és járműüzemeltetési technológia, támogatási rendszer gyakorlati alkalmazója. Több millió megtett kilométer, több száz üzembehelyezett jármű és gyakorlatban használható járműüzemeltetési tapasztalat tulajdonosa.

Kapcsolódó cikkeink:

 


 



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.