Kinek jó, ha elkötelezed az alkalmazottakat?

Kategória: Publikálásra vár | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Elkötelezni az alkalmazottakat, nevezetesen a gépjárművezetőket egyenlő a béremeléssel. Legalábbis, ez van a fejekben a cégvezetők részéről! Valóban így van ez, elég belenyúlni a zsebünkbe és az eddig biztosan nem irreális jövedelemre rátolni pár tízezer forintot? Az a helyzet, hogy a szabályozások egyre szigorodnak és sokkal több a költség, mint azt gondolná bárki is. Nem is beszélek a cégek fejlesztéséről, amelyhez olyan forrásokra van szükség, amik teljesen megviselhetik a vállalatokat, nem is beszélve a fuvarozásban a cégeken belül dolgozó, egyéb olyan beosztásokról, amelyek vagy teljesen feleslegesek és csak plusz terhet jelentenek vagy egyszerűen alig van jelentőségük a vállalat működésében.....

Hogyan lehet ösztönözni a járművezetőket? Hogyan lehet elkötelezni a cégünk felé? Hogyan lehet évekre elkötelezni és közben egyre magasabb elvárásokkal szemben is egyetértővé tenni?

 

Kinek jó, ha elkötelezed az alkalmazottakat?

Boldog és elkötelezett alkalmazott ritka, sőt a főnökére mosolyogva néző sofőrök sem jellemzőek manapság!

Nem is igazán az a fontos, hogy mennyi pénzt ígérünk a járművezetőnek. Azt legtöbbször a munkaszerződésben rögzítjük és pont arra elegendő, hogy megszerezzük a járművezetőt magunknak. Azt viszont minden esetben kihagyjuk a számításból, hogy miként tartsuk meg és érjük el, hogy úgy dolgozzon a vállalatnak, mintha a sajátja volna.... Ez a kijelentés persze sok esetben egyszerű közhelynek számít, mert cégvezetőként az él bennünk, hogy nem is fog soha úgy dolgozni, mintha a sajátja lenne.

Ösztönző rendszer, ami nem arra épít, amit megszoktunk!

Ahhoz, hogy gazdaságosan működjünk, ne felesleges plusz pénzekkel kelljen operálnunk és folyamatosan egyre jobb teljesítményt várhassunk el a járművezetőktől, egy új megközelítésre van szükség.

Át kell gondolnunk, hogy gyakorlatilag mire is van ráhatása a munkájának. Mi az, amiért további pénzeket vagyunk hajlandóak fizetni úgy, hogy közben a vállalat is jobban fog teljesíteni!

Ráhatással minden esetben a szállítás elvégzésekor van a járművezetőnek a munkában!

Ennek kell lennie talán a legfontosabb felismerésnek, ahhoz, hogy egy jó és működő, valamint hosszan tartó ösztönzőrendszert alapozhassunk meg a járművezetőknél!

 

Miért is fontos ez?

Nincs a járművezetőnek lehetősége - vagyis nem várhatjuk el -, hogy szabályokat sértsen, hogy túlvezessen vagy éppen más a digitális kártyákkal trükközzön, esetlegesen a túlsúlyokat vigyen (ami a cégnek tartósan messzemenőkig káros), stb... Egyszerűen azt kell elérnünk, hogy a feladatai közben a költségeket csökkentse az optimális járműhasználattal vagy éppen a saját önfejlesztésével.

Kinek jó, ha elkötelezed az alkalmazottakat?

Ott követeljünk, ahol lehet, ne ott, ahol nem tud érdemben tenni a járművezető!

Ha ezt használjuk, akkor két pozitív változás fog megvalósulni a vállalatnál. Egyrészt csökkenthető a költségünk, anélkül, hogy folyamatosan mondani kellene az alkalmazottaknak, hogy ezt kell tenniük. Másrészt elindulhat egy olyan járművezetői - vagy nevezzük alkalmazottnak - bázis építése, aki szakmailag hajlandó alkalmazkodni az új járművek üzemeltetési költségeinek csökkentésében is.

Harmadrészben egy olyan helyzetet teremthetünk, ahol nem egymással versenyeznek az alkalmazottak, hanem önmagukat igyekeznek legyőzni, sokkal jobb eredmények elérésére sarkallják magukat.

De mégis mi a lényeg?

Ösztönzőrendszer kialakításához az alábbi 3 dologra van pusztán szükség:

  1. A gazdaságos üzemeltetést honoráljuk, méghozzá mérhető módon! Azaz láthatóvá kell tennünk a járművezetőnek, hogy mennyi a megtakarítása, akár minden nap.
  2. Előre meg kell egyeznünk velük, hogy a megtakarított összeg mekkora részét fizetjük ki a számára. Jellemzően 10-15% elegendő egy 18 tonna feletti teherautónál.
  3. Évente egyszer fizetjük csak ki a megtakarított összeget! 
A harmadik lépés a legfontosabb. Így érhető el, hogy folyamatosan, önmagára figyelve igyekezzen a járművezető egyre jobb eredményeket elérni. Ezzel együtt folyamatosan látnia kell, hogy mennyivel nő, akár naponta a megtakarítása. Nem elegendő utólag a havi vagy heti kimutatás, mert minden esetben vitára adhat okot.
Talán egyszerűbb, ha egy olyan online rendszert alkalmazunk, amely azonnal megmutatja, illetőleg folyamatosan tudtára adja a járművezetőnek, hogy jól vagy éppen rosszabbul végzi a munkáját.....

 



Hogyan hassunk a gépjárművezetőkre?

Egy-egy új, vagy a cégnek érdekében álló változáshoz szükség van arra, hogy meggyőzzük az alkalmazottakat. Mindazonáltal nem biztos, hogy ezt minden esetben a cégvezetőknek kell megtennie. Lehet, hogy pont annak, aki a rendszer kiépítésében a segítségünkre van.

Talán az, aki a rendszer minden titkával tisztában van, sokkal jobban átlátja az ellenérveket és sokkal érzelemmentesebben képes a rendszert kiépítő vállalat vezetői helyett nyilatkozni az alkalmazottaknak.

Az én esetemben ez akkor is megoldott, ha éppen külföldön lévő járművezetőkkel kell kommunikálni, vagy elmagyarázni bármit.

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : fuvardíj növelés, cégvezetők, profit növelés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Varga András

Járműtechnikai és vezetéstechnikai tanácsadó. Az adattámogatott, adatvezérelt járművezetési és járműüzemeltetési technológia, támogatási rendszer gyakorlati alkalmazója. Több millió megtett kilométer, több száz üzembehelyezett jármű és gyakorlatban használható járműüzemeltetési tapasztalat tulajdonosa.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 


 



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.